Trasa sredinega teka

Del sredinega protesta je tudi “Štafeta norosti”, v katerem bomo zavozlan štafetni dimnik s tekom prenesli iz Zasavja do Ljubljane in ga predali premierju Pahorju.

Interaktivna trasa teka “Štafete norosti” od Lafarga v Trbovljah do vladne palače v Ljubljani

“Štafeta norosti” krene na dan protesta v sredo, 10. novembra 2010, iz Ravenske vasi, kjer je sedež društva Eko krog, že dopoldne (točno uro bomo še določili). Do starta štafetnega teka ob železniški postaji Trbovlje, pod Lafargem, jo bomo prepeljali.

Sledil bo kratek nagovor zbranih, v katerem se bomo dotaknili glavnih razlogov za popoldanski protest in pozvali naključno mimoidoče na demonstracije, nato se začne tek.

Štafeta bo potovala ob reki Savi mimo Zagorja do kraja Sava, kjer bo prečkala stari leseni most in nadaljevala pot po levem bregu reke po cesti Sava-Ponoviče-Litija. V Litiji bo prečkala litijski most in spet nadaljevala pot po desnem bregu in navkreber čez Podšentjur skozi gozdno pot do Pogonika, nakar se bo spustila navzdol, prečkala železniško progo, in tekla do Kresnic. Po Kresnicah sledi novo prečkanje železniške proge in tek do Jevnice, nato pa spet čez prehod in vseskozi ob Savi do Laz in Zaloga. Medmestni del trase bo s tem sklenjen in Zasavčani bomo spet dihali prašen zrak, kot smo ga vajeni.

V Zalogu se začne tek po Ljubljani z daljšim tekom skozi Kašelj (njegov valjast silos Zasavčani ponavadi vidimo z vlaka z druge strani), nakar zavijemo pravokotno po Cesti španskih borcev na Ulico Mirka Jurce, kjer se držimo desno kolesarske poti L023. Tečemo skoraj naravnost, dokler cesta ne preide v Vevško cesto in pozneje v cesto V Sige. Tu je nekaj 100 metrov makadama, nato asfalt, in spet makadam. Ko cesta zavije za 180 stopinj, zavijemo oster ovinek proti toku in po pešpoti do Poti spominov in tovarištva, kjer pod avtocestnim mostom (Harfa) tečemo do Chengdujske, ki jo prečkamo in mimo gradu Fužine po pešpoti do drugega mostu čez Ljubljanico, kjer jo prečimo. Nadaljujemo po kolesarski/peš poti vse do sotočja Grubarjevega prekopa in Ljubljanice, in zavijemo čez most čez Grubarjev prekop. Kajuhovo prečkamo na prehodu in gremo po stopnicah na Miklavčičevo, nakar naravnost Ob Ljubljanici (semafor Grablovičeva) in naprej po Poljanskem nasipu kjer se zavije na Potočnikovo, do Poljanske ceste in desno (semafor Roška) čez Ambrožev trg (semafor Rožmanova) nazaj na Poljanski nasip, po Poljanskem nasipu (semafor Resljeva) preko tržnice do Tromostovja, preko in po Wolfovi mimo Kongresnega trga na Gosposko ter do Križank, desno na Trg Francoske revolucije in levo na Emonsko (semafor na Zoisovi).

Če se ob vsem tem ne bomo izgubili, bomo nekako ob 16.20 zagledali pred sabo križišče s Francosko ambasado, no, in ta nam ne uide. Tročlanska delegacija bo francoski ambasadorki izročila pismo, v katerem ji bomo zašpecali, kaj počne njihov Lafarge v našem lepem Zasavju. Da slučajno potem ne bo kdo rekel, da ni pravi čas vedel!

Nadaljujemo ob Zoisovi, ki se jo prečka pri fakulteti za strojništvo, čez park do Rimske, čez ploščad do Gregorčičeve, kjer štafeto norosti pričaka zbrana množica.

Po krajšem premoru pozvonimo na vratih, in če je premier doma, mu našo štafeto, ob glasnem odobravanju državljanov, predamo.

Upamo, da bo premier dojel naše sporočilo in štafeto postavil na svojo polico. Ob zimskih večerih jo bo gledal in morda si bo takrat lahko dejal, da za devetimi gorami in devetimi vodami živijo ljudje, za katere je nekoč v življenju naredil nekaj dobrega. In toplo mu bo pri srcu.

Nikoli nas ne bo pozabil, in tudi mi se ga bomo vedno spomnili.

4 Responses
  1. mateja mahnič

Pozdravljeni!
    V Ljubljani vas nstrpno pričakujemo. Upam, da se ne boste izgubili in da vas bomo pričakali na Gregorčičevi.

Upamo ,da nas bo veliko, ker je tudi zadeva VELIKA. Gre za res dobro, zdravo, demokratično stvar, tako da upam, da boste navdušeni nad sprejemom.

Tudi vreme bo super, “vremena Zasavcem se bodo zjasnila”!” če nekoliko priložnostno preuredimo verz največjega od slovenskih pesnikov.

Poslušali vas bomo, ploskali in vas podprli. Srečno!